Podsumowanie lipca i sierpniowy stosik
No to mogę sobie spokojnie odetchnąć! Udało mi się
przeczytać wszystkie książki z lipcowego stosika, choć nie szło mi aż tak
płynnie jak myślałam (szczególnie z przedostatnią książką). Coś ostatnio nie
mogłam się skoncentrować i zabrać do konkretnego czytania – od deski do deski –
tylko po troszeczku.
Ilość przeczytanych
książek ze stosika: 8
Liczba postów: 8
Liczba wyświetleń
bloga: 15016
Najlepsze książki w
tym miesiącu:
- Prawdziwe kolory –
Kristin Hannah
- Hopeless – Colleen
Hoover
- Królowa słodyczy –
Sarah Addison Allen
- Bądź ze mną –
J.Lynn
Rozczarowała mnie
trochę:
- Ukryta brama – Eva
Voller
Zaczął się już
sierpień a ja już łapie opóźnienie. Tym razem na moim stosiku nie zagościł
żaden nowy, smaczny, świeżo wydany kąsek. Tym razem postanowiłam dla odmiany
zrobić coś zupełnie innego – i – pożyczyłam książki (od rodzinki i z
biblioteki). Nie mogłam się jednak oprzeć ofercie Lidla i zakupiłam „Przygody
Sherlocka Holmesa” i „Dwanaście prac Herkulesa” – to jedyne pachnące nowością
książki na tym stosiku. Mam zaległości nie tylko ze wstawieniem podsumowania i
stosika, ale także z czytaniem. Czego winowajcą jest zbliżający się ślub. To on
zaprząta moje myśli i dekoncentruję mnie. A im bliżej wyznaczonego terminu tym
gorzej :) Mam nadzieje, że po wszystkim wrócę do płynnego i swobodnego czytania. Mimo
wszystko staram się czytać i umilać sobie tym czas. Niestety tym razem nie jest
zbyt obszerny, a chciało by się przeczytać zdecydowanie więcej. Oto sierpniowy
stosik!
1. Moje
pierwsze samobójstwo – Jerzy Pilch – Oto mój nabytek z biblioteki.
Wiem, obiecałam sobie, że więcej po twórczość Pilcha nie sięgnę, ale
postanowiłam dać autorowi szansę przekonania mnie do swojego stylu. Tytuł mnie
zaintrygował i nudna okładka, która pobudza wyobraźnię. Obaczymy co z tego
wyjdzie. Dam się przekonać? Jak myślicie?
2. Dwanaście prac Herkulesa – Agata
Christie – Udało się i mam swój egzemplarz (jeden, ale całkowicie własny).
Klasyka kryminału chodzi mi po głowie i kusi. Tak więc nie poddaje się i czytam
dalej.
3. Hinduska miłość – Javier Moro - Podobno
ta historia ma w sobie to czego szukamy w bajkach a na dodatek jest prawdziwa.
Zobaczymy jak spodoba mi się historia prawdziwa i do tego egzotyczna. Historia
ta opowiada o ubogiej, młodej tancerce, której życie zmienia się jak za dotknięciem
czarodziejskiej różdżki. Pojawia się radża i zmienia jej życie. Nagle staje się
żoną, osobą wykształconą i przenosi się do innego świata. Świat, który ją
zaskoczy nie raz. Czy pozytywnie?
4. Pamiętnik – Nicholas Sparks – Ten tytuł
polecała mi Anastazja B. i Lustro Rzeczywistości, dlatego postanowiłam ją
przeczytać. Podobno kwintesencja twórczości ;). Zobaczymy! W starym wytartym
notatniku, kryje się historia miłości. Narodziła się ona po zakończeniu drugiej
wojny światowej. Noah Calhoun odczytuje ją wieczorami w domu opieki starej
kobiecie chorej na Alzheimera.
5. Przygody Sherlocka Holmesa – Arthur
Conan Doyle – Sama postać Holmesa to już klasyka. Od dawna chciałam przeczytać
jego przygody i poczuć ten klimat. Mam nadzieje, że się nie zawiodę.
Uwielbiam "Pamiętnik" Sparksa i jego filmową wersję rownież:) miłego czytania:)
OdpowiedzUsuńFilmowej wersji nie oglądałam (chyba), ale to akurat dobrze. Lepiej będzie mi smakowałą książka;)
Usuń"Pamiętnik" polecam , ale "Dwanaście prac Herkulesa" już nie do końca , chociaż mam nadzieję ,że Tobie się bardziej spodoba ;)
OdpowiedzUsuńTo dobrze,że przynajmniej jednego właściwego wyboru dokonałam;p Właśnie z tymi książkami Christie to jest rosyjska ruletka. Mam nadzieje, że nie będzie aż taka straszna;p
UsuńWidzę, że bierzemy się klasykę kryminału :D Nie mogę się doczekać, aby dowiedzieć się, co sądzisz o Poirot i Sherlocku ^^ Chociaż głównie to dlatego, że ich uwielbiam :P
OdpowiedzUsuńTeż uwielbiam te dwie słynne postacie;p Liczę na to, że się nie zawiodę;) Pozdrawiam ;)
UsuńOj, tam. Nie jest źle. Uwierz, że ja też mam dużo opóźnienia, bez względu na to, że mam wakacje...
OdpowiedzUsuńPolecam Pamiętnik.. Świetna i wciągająca lektura :D
Pozdrawiam
Też myślę, że mi się spodoba;p
UsuńPamiętnik kocham, uwielbiam, niemal darzę czcią ;) A jestem ciekawa Hinduskiej miłości, od dawna mam ją na półce a brak mi motywacji do czytania. czekam na Twoją recenzję.
OdpowiedzUsuńA wyniki? Niczego sobie ;)
W takim razie mam nadzieję, że "Hinduska miłość" nam się spodoba;) Mam przeczucie, że "Pamiętnik" mi się spodoba;p Sierpniowe wyniki mogą być zdecydowanie słabsze;p Pozdrawiam ;)
UsuńNa pamiętniku "ryczałam jak bóbr" cztery razy, choć u mnie to żadna nowość, ale...jak już myślałam, że będzie spokój przez kilka stron, zaraz była powtórka z rozrywki! Kocham Pamiętnik i nieraz do niego wrócę, ekranizacja równie piękna z moją ulubioną aktorką...Ale książka to książka. Czekam niecierpliwie na Twoją recenzję kochana!
OdpowiedzUsuńA wyniki ładne, ładne :) Lepszego sierpnia życzę.
No to żeś mi narobiła apetytu!!!!!! Filmu nie widziałam, ale to dobrze, bo wole najpierw przeczytać książkę a potem ewentualnie obejrzeć film. Sierpień ze względu na ślub będzie raczej dość słaby literacko;/ No, ale coś kosztem czegoś ;) Pozdrawiam ;)
UsuńPamiętnik to dla mnie król romansideł! Nic go nie pobije :) A ekranizacja jest jeszcze lepsza :)
OdpowiedzUsuń